1er FESTIMAICA GRÀCIA


L’Associació Cultural Somiart organitza el primer Festival de música jamaicana:

Data: Dissabte 1 d’octubre a les 21.30h.

Actuaran: The Bostons · Root Diamoons · Dj aLtimaN Beablë.

The Bostons: grup recent format per un combinat de membres de diferents bandes jamaicanes i jazzístiques de Barcelona on podrem disfrutar escoltant i ballant cançons mítiques de l’escena musical més comercial dels anys 80′s en clau jamaicana (versions de Stevie Wonder, Lionel Richie, Ben E. King, Ray Charles…)

Root Diamoons: Ska-Jazz

Kafeta sobre crisi a l'Ateneu Rosa de Foc



Si no peta tot ... Kafeta sobre crisi, deute, dèficit, i altres conceptes
complicats que no volen que entenguem


Divendres 16Setembre - 20.30 h - a l'Ateneu Rosa de Foc (carrer Robí 5). Gràcia

¿Estàs fart/a de llegir titulars sobre agències de rating, punts
diferencials, dèficits, defaults, deutes i altres complicacions del sistema
financer i no saber com argumentar la teva resposta? ¿creus que la reforma
constitucional és un atemptat a la democràcia però no saps ben bé què
significarà en la teva vida diària? ¿penses que un "default" a Grècia no pot
ser bo però no saps perquè? ¿penses que no s'han de salvar els bancs però no
saps què passarà si se'ls deixa caure? ¿creus que Spain is different i que
per tant no ens passarà el mateix que a Grècia, Irlanda o Portugal? ¿saps
que el FMI està al bàndol dels dolents però no tens massa idea de què fa ni
com funciona?

El divendres 16 de setembre, a la Kafeta "Si no peta tot: crisi, deute,
dèficit ...", no trobaràs la resposta a totes les teves preguntes sobre la
crisi, el deute o el dèficit, però intentarem treure'n l'entrellat de tot el
que poguem i així estar preparades ... per si peta tot ...

Intentarem explicar y compartir el que sabem sobre la crisi del deute, la
reforma de la constitució, els perquès dels topalls al dèficit, i altres
temes relacionats. Hem convidat a gent de la campanya ¿Qui deu a Qui? i de
la comissió d'economia del 15M. La idea és trobar-nos gent preocupada per la
situació per entre totes entendre una mica millor el que està passant a
nivell econòmic al nostre país, què i qui hi ha darrera de la reforma de la
constitució i les retallades, i debatre com hauríem de reaccionar a tot
plegat.

Per començar a posar-nos en situació, si no l'heu vist, us recomanem el
vídeo Españistán http://estepaissevaalamierda.wordpress.com/

Us esperem!!!!

Aprofitem per enviar-vos el calendari de les properes Kafetes de l'Ateneu
Rosa de Foc ...

La tardor arriba calenta, la Rosa ja crema ...

Ateneu Rosa de Foc

INAUGURACIÓ Exposició: Petit Format de Luis Gómez


Sempre acostumem a veure els quadres d’una mida força gran. Aquestes pintures famoses que exposo han marcat història, com també els i les seves autores: Dalí, Picasso, Frida Kahlo, Johannes Vermeer, Leonardo Da Vinci, Caspar David Friedrich… revolucionaris del seu temps, revolucions artístiques que avui en dia segueixen del tot vigents.

L’exposició “Petit Format” vol presentar les obres més emblemàtiques d’aquests artistes que són admirats per joves i no tan joves. Aquesta exposició vol recrear les seves obres pictòriques en un format reduït, una mida innovadora a dia d’avui, però intentant plasmar el mateix esplendor de les obres originals, petites grandeses dins l’Art Contemporani. Els estils representants són molt variats, volent oferir globalitat de tècniques, influències i estils.

Autor: Luis Gómez

Dates: Del 30 de Setembre fins al 31 d’ Octubre

Inauguració: Divendres 30 de setembre a les 19h

Lloc: Ateneu Roig Gràcia. C/ Ciudad Real, 25. Barcelona

Presentació a càrrec de l’autor i copa de cava.

Un primer calendari de mobilitzacions per la tardor





Un primer calendari de mobilitzacions per la tardor

- Diumenge 18 Setembre: Manifestacions per una sanitat i uns serveis públics i de qualitat. A les 19h a Plaça Catalunya


- Diumenge 25 Setembre: Manifestacions de la Plataforma d'Afectats per les Hipoteques (PAH)


- Dissabte 15 Octubre: Mobilitzacions internacionals per un canvi global

Matriculació oberta: Diploma de postgrau a l'Ateneu



Diploma de postgrau: Anàlisi económica i filosòfico-política del capitalisme contemporani
- Eines per a l'anàlisi dels principals problemes polítics, econòmics i socials del nostre temps -

Nombre d’anys acadèmics: 1
Curs acadèmic d’inici de docència: 2011
Nombre de crèdits: 15
Import de la matrícula: 650 €
Més informació:
http://activitats.fpereardiaca.org/2011/03/diploma-de-postgrau-analisi-economica-i.html

Telf: 935114570
E-mail: fpereardiaca@fpereardiaca.org
Directors: Antoni Domènech i Daniel Raventós
Coordinador: Luis Juberías
Organitzen: Fundació Pere Ardiaca i Sin Permiso

Període de preinscripció: 1/6/2011-11/10/2011
Data inici de la docència: 15/10/2011
Data final de la docència: 01/06/2012

Lloc de realització: Ateneu Roig Gràcia

Ràdio Roig. Propera trobada: Diumenge 25 de setembre a les 11.30h




Ràdio Roig: Entrevista a Gràcia TV, seguim adequant l’espai!

Pots veure el vídeo Aquí

La ràdio roja tira endavant, és el moment de posar-la en marxa!

Quan: Diumenge 25 de setembre
Hora: 11.30h
On: Ateneu Roig Gràcia (C/ Ciudad Real 25)

Esteu convidats i convidades a venir, farem el programa pilot, aprendrem a fer servir el programa de l'ordinador i parlarem de propostes de graella i de com ens organitzarem.

Us esperem a tots i totes!

Etiquetes de comentaris:


CURS INTENSIU de Teatre de l'Oprimit



- Eines teatrals per a la transformació social -

Quan: dissabte 17 i diumenge 18 de setembre.
A on: Ateneu Cultural Roig (C/ Cuidad Real 25). L3 Fontana – L4 Joanic Horari: de 10h a 14h i de 15:30h a 19 (15 hrs).
Preu: 120 € (100 € per a sòcies i socis)
Inscripcions: carles.vidal@pangea.org basgus@gmail.com


Qué és el Teatre de l’Oprimit?

Davant d’un auditori ple, el mestre va rellegir el conte del Flautista de Hamelin. Quan va acabar, es va dirigir al que ens aplegàvem a la sala i ens va demanar, ¿Quina penseu que és la moralina d’aquesta història? Qui més qui menys va respondre que quan es fa una promesa cal complir-la. Aleshores, el mestre, ens va cridar l’atenció sobre una altra possibilitat. Potser el conte també ens permetia reflexionar sobre el poder d’un flautista per mobilitzar una comunitat, per fer front als poderosos i exigir-los responsabilitats. D’alguna manera, ens situava en la pista del poder noviolent de l’acte creatiu.

Després de sis anys d’experiència individual amb altres associacions i companyies teatrals, els sis components d’Impacta Teatre vam decidir renovar el nostre compromís amb el teatre com a eina d’intervenció social; és a dir, com una oportunitat per a afrontar els nostres conflictes de forma noviolenta i de buscar conjuntament les alternatives. És cert que, com el flautista, creiem en el poder noviolent de l’acte creatiu però no és menys cert que ens dediquem al teatre perquè no sabem fer una altra cosa, perquè sentim la necessitat, la pulsió vital d’expressar i expressar-nos i perquè com diu Eduardo Galeano: “al fin y al cabo, actuar sobre la realidad y cambiarla, aunque sea un poquito, es la única manera que tenemos de comprobar que la realidad es transformable”

La nostra experiència en el treball a les presons, amb adolescents, amb grups de dones o comunitats dividides per la violència política, ens diu que no sempre és possible planificar els processos de transformació de forma cognitiva. La racionalitat intel·lectual és només un element de l’experiència humana i segurament el que més desitja controlar els altres. En canvi, el procés artístic, i en el nostre cas el teatral, trenca amb el que pot ser racionalment comprés. Primer juguem, sentim, ens emocionem i només després tornem a l’espai de comprensió on poder analitzar, repensar i donar significat al que hem viscut. És en aquest sentit que el teatre és converteix en una forma d’expressió artística i alhora ens ajuda a coneix-se’ns a nosaltres mateixos mentre fem de mirall del nostre entorn i de retruc, del món en què vivim.

El teatre de l’oprimit ens permet recuperar aquest llenguatge que, en realitat, ja ens pertany, el sentit artístic que tots i totes portem a l’interior. Així aprenem a conviure en societat jugant al teatre. Aprenem a sentir, sentint, a fer, fent, a actuar, actuant. Com apuntava el pare del TO, Augusto Boal, tot plegat es tracta de fer un assaig per a la realitat.

El teatre crea espais de llibertat on podem alliberar els nostres records, les nostres emocions i la nostra imaginació. Ens ofereix eines i estratègies per analitzar els nostres conflictes i buscar-hi alternatives.

Tractant-se d’un teatre alliberador és indispensable que els participants comparteixin els seus propis conflictes. Així, a través de diferents jocs i dinàmiques del Teatre de l’Oprimit, i treballant a partir de les eines pròpies del Teatre Imatge i el Teatre Fòrum, el grup acabarà creant una peça teatral en la que es reflecteixi la seva realitat. Res és més potent que realitat posada en escena.

¿Qui som?

GUS BAS:
Psicòleg, pedagog teatral i actor. S’ha format amb els millors especialistes en Teatre Social i Teatre de l’Oprimit: Augusto Boal i Julian Boal (Brasil), Allan Owens (Anglaterra), Sanjoy Ganguly (Índia), Till Bauman (Alemanya), Adrian Jackson (Anglaterra) i Roberto Mazzini (Itàlia).

És fundador de l’associació Impacta Teatre, amb seu a Barcelona i especialitzada en aquest tipus de teatre des de 2005. Al 2008 co-funda i apadrina la primera companyia de TO a Lleida, La Comunicativa, i al 2010 inicia aquest mateix camí a la província de Tarragona amb l’objectiu de multiplicar al màxim els seus coneixements.

Des del 2002 treballa per tot el territori espanyol fent servir aquestes tècniques amb diferents col·lectius considerats en risc. Dirigeix sessions de Teatre Fòrum i imparteix cursos de formació i tallers d’intervenció.

CARLES VIDAL:
Llicenciat en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), durant vuit anys coordina del programa d’Educació de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB. Actor, autor i director de teatre, s’ha format amb els millors especialistes en Teatre Social i Teatre de l’Oprimit: Augusto Boal i Julian Boal (Brasil), Allan Owens (Anglaterra), Sanjoy Ganguly (Índia), Till Bauman (Alemanya), Adrian Jackson (Anglaterra) i Roberto Mazzini (Itàlia).

És fundador de l’associació Impacta Teatre, amb seu a Barcelona i especialitzada en aquest tipus de teatre des de 2005. Ha estudiat a l’obrador de la Sala Beckett direcció escènica amb Glòria Balaña; dramatúrgia amb Rafael Spregelburg i Gabriella Izcovich i escriptura Dramàtica amb Victoria Szpunberg i Paco Zarzoso. També participa amb Enrique Vargas en la formació permanent en Teatre dels Sentits, en entrenament actoral amb el director argentí Alejandro Catalán i en dansa teatre amb Mercedes Boronat. Ha format grups de joves i adults en teatre com a intervenció social i de l’oprimit a Espanya, Nicaragua i Argentina. És l’autor de l’espectacle “Pan y Circo” i l’autor i director de “No vaig demanar néixer”, tots dos estrenats amb èxit de públic i critica a l’Antic Teatre de Barcelona.

OBJECTIUS DEL TALLER:
- Donar a conèixer una eina per a la transformació social, la provenció i la resolució de conflictes de forma creativa i noviolenta.
- Introduir, a través de la pràctica, el Teatre de l’Oprimit: origen, antecedents, filosofia i branques.
- Oferir una metodologia de treball per a afrontar les opressions de forma activa, col·lectiva i creativa.
- Establir un espai d’expressió lliure i creativitat on poder treballar de forma cooperativa, potenciant l’autoestima, l’escolta, el respecte i la responsabilitat.
- Posar a la pràctica les metodologies que utilitza el Teatre de l’Oprimit com a eina d’integració, prevenció, creixement personal, enriquiment cultural i de lluita contra l’exclusió.
- Estimular la utilització del teatre participatiu com a forma alternativa d’aprenentatge i de reflexió social.

Curs basat en les tècniques de Teatre de l’Oprimit creat per Augusto Boal. Dirigit a actors i no-actors (directors/es de teatre, educadors/es, pedagogs/es, psicòlegs/es, professors/es o persones en contacte amb el treball social, l’educació per a la pau i la resolució de conflictes).

CONTINGUTS:
1 - Jocs d’entrenament.
2 - Introducció de conceptes.
3 - Teatre Imatge.
4 - Teatre Fòrum.
5 - Tècniques d’assaig.
1 Jocs d’entrenament:
1.A Jocs per a treballar la confiança.
1.B Jocs per a despertar els sentits.
1.C Jocs de coneixement i coordinació del cos.
1.D Jocs de concentració.
1.E Jocs cooperatius.
2 Introducció de conceptes:

A través de la pràctica anirem introduint conceptes relacionats amb el Teatre de l’Oprimit (opressió - opressor - oprimit, víctima, violència/noviolencia, lluita, joker, fòrum, etc). A més coneixerem els orígens, la filosofia i les diferents branques del TO.
3 Teatre Imatge:
4.A. La importància de l’expressió corporal com a llenguatge universal.
4.B. A través del llenguatge corporal analitzarem situacions de conflicte.
4.C. “De la imatge real a la imatge ideal”.
4 Tècniques d’assaig:
4.A Aprenentatge dels recursos i les tècniques que es poden fer servir a l’hora de muntar una peça de teatre fòrum.
4.B Desenvolupament pas a pas del procés de creació de la peça.
5 Teatre fòrum:

Escollirem situacions conflictives proposades pels propis participants del curs que es desenvoluparan i es treballaran per a crear una peça de Teatre Fòrum